FOLLOWERS

Jom Layan...........


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Google Search

Selasa, Disember 08, 2009

KAMEN RIDER DRAGON KNIGHT




PENGENALAN



Siri Kamen Rider Dragon Knight adalah siri Kamen Rider edisi Amerika yang diadaptasi dari siri kegemaran ramai dari Jepun, Kamen Rider Ryuki. Siri ini mula ditayangkan pada tahun 2007 dengan episod pengenalan (pilot episode) dan penggambaraan dilakukan pada pertengahan tahun 2008 dan kemudian ditayangkan secara rasmi pada 3 Januari 2009(beberapa hari sebelum Kamen Rider Decade ditayangkan pada 25 Januari 2009) di saluran CW Television Network melalui slot CW4Kids.





PERUBAHAN DALAM EPISOD PENGENALAN KEPADA EPISOD BARU



Pada tahun 2007, episod pengenalan telah pun ditayangkan dan dibarisi oleh hanya 3 watak utama iaitu Matt Smith yang memegang watak Kit Taylor/Kamen Rider Dragon Knight manakala Matt Mullins memegang watak Len/Kamen Rider Wing Knight dan Kandis Erickson memegang watak sebagai Maya Young. Tetapi pada akhir tahun 2008, sedikit perubahan telah berlaku apabila watak Kit Taylor yang sebelum ini dimainkan oleh Matt Smith digantikan dengan Stephen Lunsford dan Maya Young kini dimainkan oleh Aria Alistar. Hanya Matt Mullins sahaja yang mengekalkan watak Len. Berikut adalah nama watak-watak Kamen Rider yang ditukarkan namanya:

(Nama agak pelik tapi boleh jelah !! :-P)

PLOT CERITA (dalam Bahasa Inggeris):

While searching for his missing father, Kit Taylor finds an Advent Deck - a special card deck that allows the carrier to transform into a Kamen Rider and utilize unique weapons and powers - and uses it to become Kamen Rider Dragon Knight. He butts heads with Len, who serves as Kamen Rider Wing Knight, but the pair join forces after Kit learns that the wicked General Xaviax has imprisoned his father and is using him and the other humans that his monsters abduct to gain power and rebuild his homeworld. Later on Kase, a fellow survivor of Ventara like Len, would join forces with Len and Kit to fight Xaviax. In addition to training Kit to fight like a Rider, Len and Kase tell Kit all about the twelve Riders who banded together as the protectors of Ventara - a world opposite to our own - to take Xaviax down. However, due to the traitorous actions of Kit's predecessor, Adam, General Xaviax destroyed most of the Riders via a process called Venting - which traps defeated Riders in the "Advent Void" between dimensions forever - and stole their Advent Decks. Furthermore, Xaviax has also begun using his shapeshifiting abilities to coerce humans into joining him, giving each one an Advent Deck and the corresponding Kamen Rider powers, with which they fight to eliminate Kit, Len, and the Riders who oppose him. After Kit is Vented, Xaviax recruits Adam to once again become Dragon Knight. Meanwhile, Len uses his Advent Deck to awaken the Advent Master Eubulon, who brings back the Ventaran Kamen Riders from the Advent Void, including Kit who becomes Kamen Rider Onyx.

SIARAN ANTARABANGSA

Siri Kamen Rider Dragon Knight bukan hanya sahaja disiarkan di Amerika, malah ia ditayangkan di seluruh dunia antaranya di Brazil, siri ini telah disiarkan dalam saluran TV Globo(dalam bahasa Portugis) melalui slot TV Globinho pada September 2009 dan begitu juga ia ditayangkan melalui saluran Cartoon Network(Amerika Latin).

Di Mexico ia dityangkan di saluran Televisa(Bahasa Sepanyol) dan begitu juga di Venezuela ia ditayangkan di saluran Mediaset. Ada beberapa negara lain yang ingin menyiarkan siri ini ialah Jerman, Austria, Switzerland dan Liechtenstein melalui saluran RTL 2( bermula pada Januari 2010) dan di Colombia melalui saluran Caracol TV dan di Itali melalui saluran Mediaset dan Amerika Latin melalui saluran Cartoon Network.

Siri ini juga disiarkan di Jepun melalui saluran televisyen berbayar , Toei Channel pada musim luruh sebagai sebahagian daripada Projek Ulangtahun Ke-10 Siri Kamen Rider Era Heisei. Antara pelakon yang memegang watak alih suara dalam siri ini ialah Tatsuhisa Suzuki(Kit Taylor/Kamen Rider Dragon Knight),Hiroki Takahashi(Richie Pretson/Kamen Rider Incisor),Hiroshi Kamiya(Chris Ramirez/Kamen Rider Sting) dan terbaru, Hideo Ishikawa(Vic Fraiser/Kamen Rider Wrath) dan Takahiro Sakurai(Danny Cho/Kamen Rider Axe).

Selain watak di atas, antara bekas pelakon siri Kamen Rider(dari Era Heisei) yang juga memegang watak berikut ialah:


Satoshi Matsuda (Ren Akiyama/Kamen Rider Knight dalam KR Ryuki) sebagai Len/Kamen Rider Wing Knight
Yuria Haga (Mari Sonoda dalam KR 555 dan Mio Suzuki dalam KR Kiva) sebagai Maya Young
Kōji Yusa (Urataros dalam KR Den-O) sebagai Drew Lansing/Kamen Rider Torque
Tomokazu Sugita (Kivat-bat Generasi Ke-3 dalam KR Kiva) sebagai JTC/Kamen Rider Strike
Kenji Matsuda (Kamen Rider Zanki dalam KR Hibiki and Jiro/Garulu in KR Kiva) sebagai Grant Staley/Kamen Rider Camo
Shouma Yamamoto (Takato Shiramine/Kamen Rider Rey dalam KR Kiva: King of the Castle in the Demon World dan Taiga Nobori/Kamen Rider Saga dalam KR Kiva') sebagai Brad Barrett/Kamen Rider Thrust.

Ryota Murai(Onodera Yuusuke/Kamen Rider Kuuga)dalam KR Decade sebagai Albert Cho dan Miyuki Sawashiro(Kivala/Kamen Rider Kivala) dalam KR Decade sebagai Kase

Di Malaysia, siri Kamen Rider Dragon Knight telah pun ditayangkan pada hari Sabtu 3 Julai yang lepas disiarkan di TV3.

1 ulasan:

My Profile

Foto saya
Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope Your Enjoy My Blogs !!